Gazeta Podatkowa nr 96 (1033) z dnia 2.12.2013
Forma przechowywania oświadczeń o identyfikatorze podatkowym
Do tej pory pobieraliśmy od pracowników pisemne oświadczenia o ich identyfikatorze podatkowym potrzebnym do wypełniania dokumentów płacowych (m.in. PIT-11). Czy takie oświadczenia mogą być przechowywane w formie elektronicznej?
TAK. Płatnicy mają obowiązek podawać identyfikator podatkowy podatników na dokumentach związanych z wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności budżetowych, których poborem zajmują się organy podatkowe lub celne. Stanowi tak art. 11 ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2012 r. poz. 1314 ze zm.).
W PIT-11, czyli w imiennej informacji o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, pracodawca musi więc wpisać odpowiedni identyfikator podatkowy pracownika: NIP albo numer PESEL. Ma prawo zażądać od pracownika podania tej informacji. Pracownik ma natomiast obowiązek ją przekazać.
Kwestie formalne związane z informacjami o identyfikatorze podatkowym, takie jak: ich forma, sposób przechowywania czy termin złożenia, nie zostały prawnie uregulowane. Płatnicy mają więc w tym zakresie dowolność. Informacje o identyfikatorze podatkowym mogą być przechowywane w formie pisemnych oświadczeń podpisanych przez pracowników, skanów oświadczeń zarchiwizowanych na dysku komputera czy dokumentów elektronicznych z elektroniczną akceptacją zawartych danych.
numer PESEL |
NIP |
||||||||||||||||||||
osoba fizyczna spełniająca łącznie następujące kryteria:
|
|
www.KalkulatoryPodatkowe.pl - Pozostałe kalkulatory:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|